کارت گرافیک‌های انویدیا با غیرفعال کردن یک قابلیت ساده می‌توانند 5 درصد سریع‌تر شوند! اورکلاک کردن کارت گرافیک برای رسیدن به 5 درصد سرعت بیشتر دشوار است اما غیرفعال کردن ضبط ویدیو چطور؟

در ادامه به روش غیرفعال کردن سرویس ضبط ویدیو و استریم ویدیو می‌پردازیم که تا حدی موجب بهبود سرعت اجرای بازی می‌شود.

اورکلاک کردن حتی به اندازه‌ی 5 درصد هم علاوه بر مشکل بودن، خطرناک است اما غیرفعال کردن قابلیت فشرده‌سازی سخت‌افزاری ویدیو در کارت گرافیک‌های انویدیا (البته نه تمام آنها؛ فقط مدل‌های جدیدی که از Shadowplay پشتیبانی می‌کنند) بسیار ساده است و می‌تواند سرعت اجرای بازی‌ها را تا 5 درصد افزایش دهد.

برای مطالعه در مورد چیستی شدوپلی و طریقه‌ی فیلم‌برداری بدون افت سرعت از بازی‌ها به مقاله‌ی زیر رجوع کنید:

lhikary یکی از کاربران حرفه‌ای است که مثل خیلی‌ها کنسول شیلد انویدیا را تهیه نکرده است. وی متوجه شده که کارت گرافیک همواره در تلاش برای استریم کردن بازی روی کنسول شیلد است! و این تلاش بدون ضرر هم نیست. او با غیرفعال کردن سرویس استریم انویدیا در استارت‌آپ ویندوز، به این نتیجه رسیده که بخشی از توان کارت گرافیک بیهوده استفاده می‌شود.

سرویس استریم انویدیا برای استریم بازی به کنسول شیلد

برای غیرفعال کردن سرویس استریم انویدیا کلید ترکیبی ویندوز و R را فشار دهید تا دایلاگ باکس Run آشکار شود. دستور services.msc را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. نمایی از تمام سرویس‌های ویندوز نمایش داده می‌شود. به دنبال NVIDIA Streamer Service بگردید و روی آن راست کلیک کنید. در تب اول یعنی General از منوی بازشونده‌ی Startup type حالت غیرفعال یا Disabled را گزینش کنید.

از این پس سرویس استریم انویدیا در شروع به کار ویندوز اجرا نمی‌شود. بد نیست پس از ریبوت کردن کامپیوتر، در تسک منیجر ویندوز به دنبال سرویس موردبحث بگردید که مبادا اجرا شده باشد.

سرویس استریم انویدیا برای استریم بازی به کنسول شیلد

شما چند درصد افزایش سرعت را تجربه کردید؟