در بررسی گرافیک بازی Tom Clancy’s The Division نگاهی به گرافیک آن و روش جدید سایه‌زنی انویدیا که ترکیب PCSS و دنبال کردن پرتوی ترکیبی است خواهیم داشت و سپس به بنچ‌مارک Tom Clancy’s The Division می‌پردازیم تا سرعت اجرای بازی توسط کارت گرافیک‌ها و پردازنده‌های مختلف، مشخص شود.

جذابیت محیط اکشن و شلوغ بازی Tom Clancy’s The Division

بازی Tom Clancy’s The Division اولین بار در E3 2012 معرفی شده بود و هفته‌ی پیش پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نسخه‌ی ویژه‌ی ویندوز، اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در سطح بین‌المللی منتشر شد. Tom Clancy’s The Division بسیار پرطرفدار است و در ماه ژانویه، حدود ۶٫۴ میلیون گیمر نسخه‌ی بتای آن را تجربه کردند. سبک بازی شوتر سوم شخص است و توسط Red Storm Entertainment با همکاری یوبی‌سافت توسعه داده شده است.

بازی Tom Clancy's The Division

بازی Tom Clancy’s The Division

مأموریت‌ها در دنیای باز انجام می‌شود و از نقشه‌های محدود خبری نیست. در حقیقت این روزها پیشرفت پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی کاری کرده که گیمر آزادانه در محیط باز مشغول گشت و گذار می‌شود. منهتن منطقه‌ای است که رویدادهای متعدد بازی در آن دنبال می‌شود و گیمر می‌بایست به دنبال منبع ویروس بگردد تا اوضاع شهر را آرام کند.

اسلحه‌های سبک و سنگین در اختیار گیمر است، علاوه بر تنوع تجهیزات، محیط پیرامون هم پر از موانع و اجسامی است که با روش‌های مختلف به کمک گیمر می‌آیند.

بازی Tom Clancy's The Division

بازی Tom Clancy’s The Division

بررسی گرافیک و مقایسه گرافیک نسخه‌ی کنسول با پی‌سی

یوبی‌سافت در بازی Tom Clancy’s The Division جلوه‌های بصری جذاب‌تری استفاده کرده، موتور گرافیکی Snowdrop Engine نام دارد و تمرکز آن بر نورپردازی عمومی دینامیک است. در این نورپردازی، بازتاب نور از سطوح صاف اجسام نیز لحاظ می‌شود و کیفیت بالایی دارد. ویژگی دیگر Snowdrop Engine شبیه‌سازی واقعی‌تر انفجار و خرابی است.

در نسخه‌ی پی‌سی، تمام جلوه‌های بصری فعال می‌شود، از جمله پخش زیرسطحی نور، سایه‌های نقطه‌ای و کوچک، پراکنش محیطی نور، انحراف رنگ، عمق میدان، سایه‌های اجسام نزدیک به هم، اثر باد روی برف، نگاشت شکست نور و مه و گردوغبار حجمی.

بازی Tom Clancy's The Division

بازی Tom Clancy’s The Division

تصویر زیر مقایسه‌ای کوتاه بین نسخه‌ی کنسول و پی‌سی Tom Clancy’s The Division است. همان‌طور که می‌بینید استفاده از HBAO+ و بازتاب‌ها و سایه‌های بهتر در نسخه‌ی پی‌سی کاملاً نمایان است:

مقایسه گرافیک بازی Tom Clancy's The Division در کنسول‌ها و پی‌سی

مقایسه گرافیک بازی Tom Clancy’s The Division در کنسول‌ها و پی‌سی

و در قالب ویدیو مقایسه کنید:

(برای تماشای نسخه‌ی HD روی آیکان HD در گوشه‌ی پایین ویدیو کلیک کنید)

انویدیا در بهینه‌سازی گرافیک این بازی نیز نقش داشته و تکنولوژی‌های گیم‌ورکس در آن به کار رفته اما نه در حدی که سرعت اجرا به شدت کاهش پیدا کند! از HBAO+ که نسبتاً سریع است و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد استفاده شده و موارد مهم دیگر، پراکنش سایه با دور شدن از جسم یا به اختصار PCSS و سایه‌های مخروطی به روش ترکیبی یا به اختصار HFTS است. در ادامه به روش‌های سایه‌زنی اشاره‌ای گذرا کرده و کیفیت نهایی را مقایسه می‌کنیم.

نورپردازی و سایه‌زنی پیشرفته در بازی Tom Clancy's The Division

نورپردازی و سایه‌زنی پیشرفته در بازی Tom Clancy’s The Division

لينک کوتاه:

FacebookTwitterGoogle


بيشتر بخوانيد:

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه روشن "بنچ‌مارک بازی Tom Clancy’s The Division و بررسی گرافیک آن و آشنایی با سایه‌زنی HFTS انویدیا"

اطلاع از
IMP
خواننده

حیف این وبسایت با این مقاله های پر محتوا که یک طراحی درست حسابی نداره!
متاسفانه بیشتر از ۲-۳ دقیقه نمیشه توی این وبسایت دوم آورد! رنگ آمیزی بشدت تند و زننده به همراه طراحی ۱۰-۲۰ سال گذشته وب!
منو وبسایت گیج کننده و عدم در دسترس بودن صفحات، بخش ها و پنل کاربری…

szeus
خواننده

https://www.youtube.com/watch?v=a80oClgNFJo یوبیسافت فقط بلده از pc برای تبلیغ کار خودش استفاده کنه وقتی بازی ریلیز میش نسخه pc هم به پا نمای e3 نمیرسه

wpDiscuz
×