بازی Rise of the Tomb Raider یکی از سنگین‌ترین بازی‌های PC است و گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد. در ادامه به بررسی گرافیک این بازی و موتور گرافیکی پیشرفته‌ی آن، عملکرد کارت گرافیک‌های انویدیا و ای‌ام‌دی و بنچ‌مارک پردازنده‌های مختلف، می‌پردازیم.

بررسی گرافیک Rise of the Tomb Raider

نسخه‌ی جدید سری Tomb Raider بازی Rise of the Tomb Raider است که علاوه بر پی‌سی برای کنسول اکس‌باکس وان نیز منتشر شده است. مایکروسافت همچنان به دنبال عناوین انحصاری است تا با بازی‌هایی مثل Uncharted که مختص پلی‌استیشن است و توجه گیمرها را به خود جلب کرده، مقابله کند. با توجه به امتیاز ۸۷ از ۱۰۰ منتقدین و همین‌طور امتیاز ۸٫۴ عموم گیمرها، مشخص است که Rise of the Tomb Raider مأموریت خود را به عنوان یک بازی انحصاری، به خوبی انجام داده است.

گیم‌پلی تومب ریدر جدید جالب است و گرافیک خوبی دارد. اکنون این بازی برای پی‌سی هم معرفی شده و طبق معمول، گرافیک بهتری نسبت به نسخه‌ی کنسولی دارد، هرچند تفاوت‌ها را باید دقیق و عمیق جست‌وجو کرد.

تکنولوژی‌های ظریف و پیشرفته‌ی گرافیکی در فاوندیشن انجین جدید

در نسخه‌ی جدید موتور گرافیکی فاوندیشن انجین، برخی جلوه‌های بصری نسل جدید پیاده‌سازی شده است. نمونه‌ی آن نورپردازی مبتنی بر تصویر و سیستم جنس اجسام مبتنی بر فیزیک واقعی، برف انعطاف‌پذیر، شبیه‌سازی بهینه‌شده‌ی مو، پوشش گیاهی با تسلیشن (مفروش‌سازی) بهتر و … است. هر یک از موارد فوق شاید ظاهراً و در نگاه اول کاملاً نمایان نباشد ولیکن برای پردازش و محاسبات مربوطه، قدرت پردازشی زیادی لازم است.

نتیجه‌ی کار و به خصوص نتیجه‌ای که پس از فعال کردن تمام ویژگی‌های جالب گرافیکی در نسخه‌ی PC حاصل شده، تحسین‌برانگیز است و شاید بتوان گفت که Rise of the Tomb Raider گرافیکی‌ترین بازی است که تا به امروز منتشر شده است.

گرافیک زیبای بازی Rise of the Tomb Raider

گرافیک زیبای بازی Rise of the Tomb Raider

انویدیا با تکنولوژی‌های گرافیکی خود که به GameWorks معروف است، در پورت کردن بازی برای PC شرکت داشته است. با توجه به اینکه به جای TressFX ای‌ام‌دی از Pure Hair انویدیا در شبیه‌سازی واقعی‌تر حرکات مو استفاده شده، مشخص است که همکاری تا چه حد جدی بوده است. به نظر می‌رسد که انویدیا تمام تلاش خود را کرده تا این عنوان جذاب، یکی از بهترین‌های پی‌سی باشد.

گرافیک بازی در حالت Very High، High و Medium و Low و Lowest در تصاویر زیر قابل مقایسه و بررسی است، دقت کنید که در گوشه‌ی چپ و بالا، سرعت اجرای بازی درج شده است. همه‌ی تصاویر ۴K است و حجم بیش از ۱ مگابایت دارد. با کلیک روی تصاویر، می‌توانید نسخه‌ی ۴K را مشاهده کنید و در تب‌های زیر نسخه‌ی ۷۲۰p قرار داده شده است:

Very HighHigh Medium LowLowest
گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت Very High

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت Very High

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت High

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت High

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت Medium

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت Medium

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت Low

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت Low

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت Lowest

گرافیک بازی Rise of Tomb Raider در حالت Lowest

 تفاوت اصلی حالت High و Very High در استفاده از نورپردازی محیطی به روش HBAO+ و BTAO است. روش دوم ابداع کریستال داینامیکس است و تاریکی وسیع و گذرا در نواحی بسته ایجاد می‌کند. با توجه به نرم‌افزاری بودن این روش، طبعاً سرعت اجرا کمتر است و علاوه بر این اگر به گوشه‌ی سمت چپ و بالا دقت کنید، متوجه می‌شوید که روش سخت‌افزاری انویدیا یا همان HBAO نواحی بسته را تاریک‌تر و واقعی‌تر نشان می‌دهد.

حالت High و Medium از نظر ظرافت بافت و ناهمواری سطوح، تفاوت نسبتاً زیادی دارند، در حدی که با نگاهی گذرا به سطح زمین، متوجه آن می‌شویم. همین تفاوت بین حالت متوسط و پایین نمایان است. در حالت Lowest تصویر حالتی مصنوعی پیدا می‌کند، گویی که نورپردازی عمیق و دقیقی صورت نگرفته است. اصطلاحاً عمق میدان یا Depth of Field در حالت آخر، تقریباً صفر شده و از بین رفته است.

ممکن است درایور کارت گرافیک‌های AMD برای اجرای بازی هنوز کاملاً بهینه نباشد ولیکن عملکرد محصولات ای‌ام‌دی در اولین بررسی‌ها، مطلوب بوده است. به هر حال ای‌ام‌دی اعلام کرده که هات‎فیکس ویژه‌ی تومب ریدر را به زودی منتشر می‌کند و شاید نتایج اندکی بهتر شود.

سیستم بنچ‌مارک کارت گرافیک‌های AMD و انویدیا در بازی Rise of the Tomb Raider

برای بررسی عملکرد محصولات انویدیا و AMD، بخش Acropolis Expedition بازی انتخاب شده است. فضای این بخش به گونه‌ای است که تلفیقی متعادل از محیط داخلی، بیرون و حتی میان‌پرده را پوشش می‌دهد.

مشخصات سیستم بنچ‌مارک به صورت زیر است:

  • پردازنده: اینتل Core i7-6700K با سرعت ۴ گیگاهرتز
  • رم: ۲ در ۴ گیگابایت، Kingston Predator DDR4-2400
  • مادربورد: چیپ‌ست Z170 مدل ازراک Z170 Extreme7
  • پاور ساپلای: Silverstone Strider مدل ۷۰۰ وات
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی: مدل ۱ ترابایتی Crucial MX200
  • ویندوز ۱۰ پرو ۶۴ بیتی
  • درایور GeForce 361.75 WHQL برای محصولات انویدیا
  • درایور Crimson Edition 16.1 برای ای‌ام‌دی

و کارت گرافیک‌های شرکت‌کننده در این بررسی:

  • Radeon R9 Fury X با بافر ۴ گیگابایتی
  • Radeon R9 Nano با بافر ۴ گیگابایتی
  • Radeon R9 390X با بافر ۸ گیگابایتی
  • Radeon R9 390 با بافر ۸ گیگابایتی
  • Radeon R9 380X با بافر ۴ گیگابایتی
  • Radeon R9 380 با بافر ۲ گیگابایتی
  • Radeon R9 290X با بافر ۴ گیگابایتی
  • Radeon R9 290 با بافر ۴ گیگابایتی
  • Radeon R9 285 با بافر ۲ گیگابایتی
  • Radeon R9 280X با بافر ۳ گیگابایتی
  • Radeon R9 270X با بافر ۲ گیگابایتی
  • Radeon HD 7970 GHz با بافر ۳ گیگابایتی
  • Radeon HD 7970 با بافر ۳ گیگابایتی
  • Radeon HD 7950 Boost با بافر ۳ گیگابایتی
  • Radeon HD 7950 با بافر ۳ گیگابایتی
  • Radeon HD 7870 با بافر ۲ گیگابایتی
  • GeForce GTX Titan با بافر ۶ گیگابایتی
  • GeForce GTX 980 Ti با بافر ۶ گیگابایتی
  • GeForce GTX 980 با بافر ۴ گیگابایتی
  • GeForce GTX 970 با بافر ۴ گیگابایتی
  • GeForce GTX 960 با بافر ۲ گیگابایتی
  • GeForce GTX 950 با بافر ۲ گیگابایتی
  • GeForce GTX 780 Ti با بافر ۳ گیگابایتی
  • GeForce GTX 780 با بافر ۳ گیگابایتی
  • GeForce GTX 770 با بافر ۲ گیگابایتی
  • GeForce GTX 760 با بافر ۲ گیگابایتی
  • GeForce GTX 750 Ti با بافر ۲ گیگابایتی
  • GeForce GTX 680 با بافر ۲ گیگابایتی
  • GeForce GTX 660 Ti با بافر ۲ گیگابایتی
3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5 (3 نظر، امتیاز: 5٫00 از 5)
برای نظر دادن ابتدا باید ثبت نام کنید.
Loading...
لينک کوتاه:

FacebookTwitterGoogle


بيشتر بخوانيد:

دیدگاه بگذارید

اطلاع از
wpDiscuz

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

×