بازی جدید Fallout 4 علاوه بر گیم‌پلی عالی، گرافیک زیبایی دارد. در ادامه به بررسی سرعت اجرای Fallout 4 توسط کارت گرافیک‌های مختلف و همین‌طور بررسی گزینه‌های گرافیکی مهم آن می‌پردازیم.

بازی Fallout 4 مبتنی بر موتور گرافیکی کریئیشن

بازی Fallout 4 مبتنی بر موتور گرافیکی کریئیشن

متأسفانه برای تغییر تنظیمات گرافیکی، باید قبل از ورود به بازی، تنظیمات لازم را انجام داد. درست مثل بازی‌های معروف اسکایریم و آبلیوین. شاید موتور گرافیکی محدودیت‌هایی داشته باشد ولیکن در نهایت تغییر تنظیمات به این سبک، چندان راحت نیست. محدودیت دوم، نسبت تصویر است. تنها نسبت ۱۶ به ۹ و ۱۶ به ۱۰ پشتیبانی شده که البته مورد دوم کاربرد زیادی ندارد اما جای رزولوشن‌هایی با نسبت تصویر ۴ به ۳ خالی است. به هر حال برخی کاربران هنوز هم مانیتورهای CRT قدیمی خود را در اختیار دارند! خوشبختانه اگر به فایل Fallout4Prefs.ini در پوشه‌ی steamapps/common/Fallout 4/Fallout4 مراجعه کنید، تنظیمات بیشتری قابل انجام است.

تنظیمات گرافیکی بازی Fallout 4

تنظیمات گرافیکی بازی Fallout 4

با کلیک روی دکمه‌ی Advanced، تنظیمات کامل‌تر نمایش داده می‌شود، به عنوان مثال می‌توان پراکنش محیطی نور را با SSAO و HBAO پردازش کرد:

تنظیمات گرافیکی بازی Fallout 4

تنظیمات گرافیکی بازی Fallout 4

در حالت پنجره‌ی بدون حاشیه، می‌توان سایر رزولوشن‌ها و نسبت‌های تصویر را تجربه کرد. البته باید به صورت دستی تنظیمات مطلوب خود را وارد کنید. تنظیمات گرافیکی GameWorks انویدیا هم در این حالت قابل تغییر است. گیم‌ورکس همان‌طور که در بازی فار کرای ۴، ایجاد موی طبیعی جانداران را ساده کرده بود، در فال آوت ۴ هم بسیار موثر است و خوشبختانه برخی قابلیت‌های گیم‌ورکس، اثر سوئی روی سرعت اجرای بازی ندارد.

بازی Fallout 4 مبتنی بر موتور گرافیکی کریئیشن

بازی Fallout 4 مبتنی بر موتور گرافیکی کریئیشن

فاصله‌ی محو شدن عناصر دوردست، تقریباً مثل فال‌آوت قبلی است، اجسام حالت پلاستیکی خود را حفظ کرده‌اند و گاهی اصلاً واقعی به نظر نمی‌رسند. با فعال کردن آنتی الیاسینگ موقتی یا TAA و همین‌طور نورپردازی بهتر، تا حدی گرافیک جذاب‌تر می‌شود.

Godrays و اثر سوء آن روی سرعت اجرا تنها با ویرایش فایل، غیرفعال می‌شود!

برای نمایش واقعی‌تر پرتوافشانی خورشید، از Godrays در مجموعه‌ی گیم‌ورکس انویدیا استفاده شده که تا حدی سرعت اجرا را پایین می‌آورد. در حقیقت تنها حالت انتخابی، حالت High است و گویا سازنده فراموش کرده که می‌توان گادریز را با کیفیت متوسط هم در اختیار کاربر قرار داد. به این ترتیب بیش از ۱۰ درصد از سرعت اجرا، کاسته می‌شود. علت مهم بودن گادریز این است که از طریق تسلیشن پردازش و پیاده‌سازی می‌شود و لذا اجرای آن بسیار مشکل و پیچیده است. به خصوص در فال‌آوت ۴.

برای غیرفعال کردن گادرریز باید به فایل Fallout4_Default.ini مراجعه کرد و علاوه بر صفر کردن آپشن bNvGodraysEnable=0، نورپردازی حجمی را با عبارات bVolumetricLightingEnable=0 و کیفیت آن یعنی iVolumetricLightingQuality=0 و در نهایت bVolumetricLightingForceCasters=0، غیرفعال کرد! گویا تنظیمات گرافیکی به یک بازطراحی اساسی نیازمند است.

تامزهارور تنظیمات گیم‌ورکس را برای ساده‌ترین حالت تست، کاملاً غیرفعال کرده اما در رزولوشن‌های بالاتر از فول اچ‌دی، آن را در حالت High قرار داده است. شاید هر یک از تنظیمات اضافی گرافیک، چندان اثری روی سرعت اجرا نداشته باشد اما در نهایت فعال کردن همه‌ی گزینه‌های پیچیده و سنگین، گرافیک را واقعی‌تر و سرعت اجرا را بسیار پایین‌تر، خواهد کرد، با کلیک کردن روی تصاویر رزولوشن بالای زیر، مقایسه کنید:

بالاترین تنظیمات گرافیکیتنظیمات گرافیکی پایین
بازی Fallout 4 با تنظیمات گرافیکی بالا و فعال بودن گادریز

بازی Fallout 4 با تنظیمات گرافیکی بالا و فعال بودن گادریز

بازی Fallout 4 با تنظیمات گرافیکی پایین

بازی Fallout 4 با تنظیمات گرافیکی پایین

استفاده‌ی مجدد از موتور کریئشن، با تغییرات جزئی.

اما به مقوله‌ی اصلی بپردازیم، موتور گرافیکی. موتور گرافیکی فال‌آوت جدید، نسخه‌ی بروزشده‌ی موتور Creation است. ظاهراً تغییرات خاصی نسبت به آنچه در فال‌آوت ۳ و همین‌طور Elder Scroll IV: Oblivion دیده بودیم، صورت نگرفته است. سرعت اجرای بازی در حالت معمول، روی ۶۰ فریم بر ثانیه قفل شده و می‌بایست با ویرایش فایل INI اشاره شده، V-Sync را غیرفعال کنید. در واقع باید در عبارت iPresentInterval=1 عدد ۰ را جایگزین کنید و سپس فایل موردنظر را غیرقابل‌ویرایش کنید. به این منظور کافی است در پنجره‌ی Properties فایل، چک‌باکس Read-only را تیک زده و روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.

اما چرا به دنبال غیرفعال کردن V-Sync هستیم؟ اگر کارت گرافیک و مانیتور شما از جی-سینک یا فری‌سینک پشتیبانی می‌کند و سرعت اجرای بازی بین ۳۵ تا ۵۵ فریم بر ثانیه است، علت کاملاً روشن است. کافی به دانش‌نامه‌ی اینتوتک و توضیحات بیشتر در مورد جی-سینک مراجعه کنید.

مناظری برای بررسی عملکرد کارت گرافیک‌های مختلف

تامزهاردور در بررسی دقیق خود، دو نقطه از دنیای بزرگ بازی را انتخاب کرده است. اولین نقطه منظره‌ای وسیع پانورامایی است که دوربین، ۳۶۰ درجه با سرعتی مشخص، می‌چرخد. دومین مورد هم مسیر مستقیم در یکی از خیابان‌های شهر است. هر دو به وسیله‌ی ماکرونویسی، کنترل شده و دقیق هستند و از طرف دیگر، نماینده‌ای از تمام محیط‌های نسبتاً شلوغ یا با گرافیک پیچیده به حساب می‌آیند.

بازی Fallout 4 مبتنی بر موتور گرافیکی کریئیشن

بازی Fallout 4 مبتنی بر موتور گرافیکی کریئیشن

سرعت اجرای بازی در محیط شهری، معمولاً کمتر از محیط گسترده‌ی بیرون شهرهاست و به این ترتیب، اعداد به دست آمده، حالت متوسط است.

بازی Fallout 4 مبتنی بر موتور گرافیکی کریئیشن

بازی Fallout 4 مبتنی بر موتور گرافیکی کریئیشن

در صفحه‌ی بعدی، به بررسی سرعت اجرای فال‌آوت ۴ توسط کارت گرافیک‌های مختلف می‌پردازیم.

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 نظر، امتیاز: 0٫00 از 5)
برای نظر دادن ابتدا باید ثبت نام کنید.
Loading...
لينک کوتاه:

FacebookTwitterGoogle


بيشتر بخوانيد:

دیدگاه بگذارید

اطلاع از
wpDiscuz

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

×