همه ی نوشته ها در: سخت‌افزار

کمپانی Synaptics تراشه‌ی درایور نمایشگر ClearView را با ویژگی‌های جالبی مثل پشتیبانی از نمایشگرهایی با حاشیه‌ی فقط ۴ میلی‌متر، معرفی کرده است. این تراشه در بهینه‌سازی دقت رنگ، گاما، گرمای رنگ، کنتراست و کاهش توان مصرفی نیز توانمند است و برای نمایشگرهای حرفه‌ای طراحی شده است. در ادامه به معرفی تراشه‌ی ClearView R63353 می‌پردازیم.

ادامه‌ی مطلب …

مشخصات تراشه‌های Polaris 11 و Polaris 10 ای‌ام‌دی هم مثل مشخصات تراشه‌های GP104 و GP106 انویدیا، از اخبار داغ دنیای کارت گرافیک است. تراشه‌های پولاریس ۱۰ و ۱۱ در محصولات میان‌رده و رده‌پایین به کار می‌روند و با توجه به اعداد و ارقام کاغذی، چندان پیشرفتی دیده نمی‌شود. در ادامه به مشخصات احتمالی و بحث بیشتر در مورد قدرت پردازشی می‌پردازیم.

به معرفی نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و ای‌ام‌دی نزدیک می‌شویم و بازار شایعات داغ است. تراشه‌های GP100 و GP104 و GP106 انویدیا به ترتیب برای رده‌اول‌ها، رده‌اول‌های خوش‌قیمت و میان‌رده‌های نسل جدید طراحی شده‌اند که به مشخصاتشان پرداختیم. اکنون نوبت محصولات ای‌ام‌دی است و تخمین عملکرد مدل‌های جدید در قیاس با سری R200 و R300 و همین‌طور سه مدل R9 Fury X و R9 Nano و R9 Fury که با وجود تراشه‌ی ۴۰۹۶ هسته‌ای فیجی، سطح متفاوتی از عملکرد دارند.

ادامه‌ی مطلب …

انویدیا در سیستم محاسباتی Drive PX2 خود برای خودروهای بدون راننده، از دو تراشه‌ی گرافیکی GP106 استفاده کرده است. این تراشه در کارت گرافیک‌های میان‌رده‌ی خانواده‌ی پاسکال مثل GTX 1060 به کار خواهد رفت. در ادامه به مشخصات احتمالی این تراشه و قدرت پردازشی آن می‌پردازیم.

ادامه‌ی مطلب …

نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا با معماری پاسکال در کامپیوتکس ۲۰۱۶ یا حدود ۲ ماه دیگر، معرفی می‌شود. اولین تصاویر به دست آمده از دو کارت گرافیک رده‌اول GTX 1070 و GTX 1080، ابعاد تراشه‌ی مرکزی و کاور سیستم خنک‌کاری را آشکار می‌کند. در ادامه به مشخصات احتمالی و تخمین عملکرد دو پرچم‌دار جدید می‌پردازیم.

انویدیا در زمان معرفی نسل جدید، به شرکای بزرگ خود یعنی ایسوس، ام‌اس‌آی، گیگابایت و … اجازه می‌دهد تا مدل‌های غیرمرجع خود را معرفی کنند. در حقیقت این بار معرفی مدل‌های مرجع و غیرمرجع ممکن است کاملاً هم‌زمان باشد.

ادامه‌ی مطلب …

بازی Quantum Break یکی دیگر از عناوین مبتنی بر دایرکت ایکس ۱۲، در اولین بررسی‌ها سرعت اجرای خوبی ندارد و در حقیقت نوسانات زیادی در اجرای آن روی کامپیوتر و به خصوص توسط کارت گرافیک‌های انویدیا می‌شود. به نظر می‌رسد که بروزرسانی‌های سازنده، حلاّل مشکلات نیست.

Thomas Puha از مسئولین ارشد کمپانی Remedy در توییتر خود و در پاسخ به علت نمایش دیر بافت‌ها، بریدگی تصویر، مات شدن تصویر و بافت و عیوب دیگر تصویر می‌نویسد:

ادامه‌ی مطلب …

ایسوس اولین مانیتور گیمینگ خمیده‌ی خود به نام ASUS ROG Swift PG348Q را معرفی کرد. مانیتور جدید ایسوس پنل ۳۴ اینچی IPS با شعاع انحنای ۳۸۰۰ میلی‌متر دارد و از جی-سینک انویدیا برای کاهش وقفه و بریدگی تصویر، پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر یک محصول گیمینگ با طراحی و کیفیت عالی و البته قیمت نسبتاً بالاست.

این روزها مانیتورهای خمیده تدریجاً ارزان و ارزان‌تر می‌شوند و به ویژه برای گیمرها جذابیت دارند چرا که زاویه‌ی دید وسیع‌تری را پوشش می‌دهد و به اصطلاح گیمر را بیشتر غرق دنیای بازی می‌کنند.

ادامه‌ی مطلب …

مجموعه‌ی GameWorks انویدیا، ابزاری برای توسعه‌دهندگان بازی است تا بتوانند گرافیک بازی‌ها را با صرف زمان کمتر و بدون نوشتن کدهای پیچیده و بهینه‌سازی عمیق، بهینه کنند. اخیراً بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری گیم‌ورکس ۳٫۱ انویدیا منتشر شده که ۳ ابزار دیگر را در اختیار توسعه‌دهندگان بازی قرار می‌دهد. در ادامه با تکنولوژی‌های گرافیکی جدید گیم‌ورکس ۳٫۱ آشنا می‌شویم.

با PhysX انویدیا آشنا شوید

PhysX یعنی شبیه‌سازی حرکت اجسام به کمک پرازنده‌ی گرافیکی

PhysX نامی برگرفته از واژه‌ی فیزیک است و به تکنولوژی‌های انویدیا برای شبیه‌سازی و پردازش محاسبات دینامیکی که در ارتباط با فیزیک اجسام است، چه مایع و چه سیال مثل آب، دود و آتش و … اشاره می‌کند. در حقیقت قدرت فوق‌العاده بالای کارت گرافیک‌های امروزی، می‌تواند به طریقی در محاسبات غیرگرافیکی نیز استفاده شود و در نتیجه پردازنده‌ی اصلی و گاهی ضعف آن، مانع ایجاد محیطی پر از اجسام کوچک با حرکات واقعی نمی‌شود. یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای قدرت خام پردازشی در حد ۱۰۰ گیگافلاپس دارد حال آنکه کارت گرافیک‌های رده‌اول، ۵ ترافلاپسی شده‌اند!

ادامه‌ی مطلب …

تبلیغات

ویژه‌ها

تبلیغات

تبلیغات

×